Blogger Widgets

ၿမန္မာ videos ေလးေတြၾကည္႔ သြားဦးေနာ္

Loading...

Monday, April 15, 2013

သင့္္ အသားအေရ အတြက္ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အရာ(၁၀)မ်ိဳး:




သင့္ အသားအေရက သင့္အေၾကာင္းကို  ေျပာျပႏိုင္ ပါတယ္။ သင့္ အသားအေရကို ၾကည့္ၿပီး သင္ ေရဓာတ္ ျပည့္ဝရဲ႕လား၊ အစားအေသာက္ကို အာဟာရ ညီၫြတ္ေအာင္ စားရဲ႕လား၊ ေနေရာင္ျခည္ဒဏ္ မခံရေအာင္ ေရွာင္ရဲ႕လား စတဲ့ အခ်က္ေတြကို သင့္ အသားအေရကို ၾကည့္ၿပီး သိရွိႏိုင္ပါတယ္။ အေရျပား ဆရာဝန္က သင့္ အသားအေရကို ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးၿပီး အခ်ိန္ တစ္မိနစ္၊ ႏွစ္မိနစ္ အတြင္းမွာပဲ သင့္ က်န္းမာေရး အေျခအေနကိုပါ မွန္းဆႏိုင္ပါတယ္။
အေရျပား က်န္းမာေရးဟာ ခႏၶာကိုယ္ အတြက္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္စြာ ေနထိုင္မႈ ရွိ၊ မရွိ ဆိုတဲ့ အခ်က္အေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္ေနလို႔ပါ။ သင့္ အသားအေရ က်န္းမာ လွပေရး အတြက္ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြကို လမ္းၫႊန္ ေဖာ္ျပလိုက္ ရပါတယ္။
၁) မိတ္ကပ္မ်ား ႏွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ မအိပ္သင့္ပါ
မိတ္ကပ္ လိမ္းျခယ္ ထားတဲ့ မ်က္ႏွာကို သန္႔စင္ ေဆးေၾကာတာမ်ဳိး မလုပ္ဘဲ အိပ္စက္တာက အဖုအပိမ့္ ေပါက္တာနဲ႔ နီျမန္းတာေတြကို ျဖစ္ေစၿပီး အခ်ိန္ ၾကာလာတဲ့ အခါမွာ အသားအေရကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ ပါတယ္။ မိတ္ကပ္ အၾကြင္းအက်န္ ေတြေၾကာင့္ ေခြၽးေပါက္ ပိတ္တာ၊ အေရျပား ေရာင္ရမ္းတာနဲ႔ ပ်က္စီးတာေတြကို ျဖစ္ေစႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညအိပ္ရာ မဝင္ခင္မွာ အေရျပားကို ႏူးညံ့တဲ့ ဆပ္ျပာနဲ႔ ေဆးေၾကာ သန္႔စင္ ေပးပါ။
၂) တာရွည္ ခံေအာင္ ျပဳျပင္ထားေသာ အစာမ်ားကို ေလွ်ာ႕စားပါ
တာရွည္ခံေအာင္ ျပဳျပင္ထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြက သၾကား၊ ဆား၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီၫြတ္တဲ့ အဆီနဲ႔ ျပဳျပင္ထားတဲ့ ေကာက္ႏွံစာေတြနဲ႔ ျပည့္ေနပါတယ္။ ဒီအရာေတြကို စားသံုးလိုက္လို႔ ခႏၶာကိုယ္ထဲ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ အေရျပားရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းက်ဳိး မေပးႏိုင္ပါဘူး။ ျပဳျပင္ထားတဲ့ အစာေတြ စားမယ့္ အစား သစ္သီးဝလံ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္၊ အခြံ ခြၽတ္မထားတဲ့ ေကာက္ႏွံစာေတြကို စားေပးမွသာ ဗီတာမင္၊ သတၱဳဓာတ္ နဲ႔ တျခား မရွိမျဖစ္ အာဟာရ ဓာတ္ေတြ ရရွိၿပီး အသားအေရ နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ကို က်န္းမာေစ ပါတယ္။
၃) ေကာင္းေသာ အဆီကို စားပါ
အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္စစ္ ဆိုတဲ့ အဆီကေတာ့ က်န္းမာေရး အက်ဳိးေက်းဇူးေတြကို ေပးစြမ္းႏိုင္တာေၾကာင့္ အသားအေရကို က်န္းမာ လွပေစ ပါတယ္။ ငါးနဲ႔ ငါးအဆီ ပါဝင္တဲ့ အစာေတြကို စားတာက အသားအေရကို က်န္းမာ လွပေစ ပါတယ္။ သံလြင္ဆီကလည္း ေကာင္းတဲ့ အဆီ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဟင္းလ်ာေတြကို ခ်က္ျပဳတ္တဲ့ အခါမွာ ထည့္သံုးသင့္ ပါတယ္။
၄) ေဆာ္ဒါ အခ်ဳိရည္ႏွင့္ အျခား အခ်ဳိရည္မ်ားကို ေရွာင္ပါ
ေဆာ္ဒါနဲ႔ တျခား အခ်ဳိရည္ေတြမွာ ကယ္လိုရီ ပါဝင္မႈ မ်ားတာေၾကာင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ မ်ားေစႏိုင္သလို အေရျပားကိုပါ ႏြမ္းနယ္ေစ ပါတယ္။ ေရကို အလံုအေလာက္ ေသာက္ၿပီး ေရဓာတ္ ျပည့္ဝေအာင္ ေနတာက အသားအေရကို က်န္းမာ လွပေစ ပါတယ္။
၅) အလွကုန္ ပစၥည္းမ်ား အတြက္ ေငြမ်ားစြာ မျဖဳန္းသင့္ပါ
ႏုပ်ဳိ လွပဖို႔ အတြက္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ အသားအေရထိန္း ပစၥည္းေတြ မ်ဳိးစံု ရွိေနပါတယ္။ ေစ်းႀကီးတိုင္း ေကာင္းတယ္ ထင္ၿပီး အမ်ားႀကီး ေလွ်ာက္ မဝယ္ပါနဲ႔။ သင့္ အသားအေရ အမ်ဳိးအစားကို ကြၽမ္းက်င္သူနဲ႔ စမ္းသပ္ စစ္ေဆးၿပီး သင့္ အသားအေရ အမ်ဳိးအစားနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ အသားအေရထိန္း ပစၥည္းကိုသာ ေရြးဝယ္ပါ။
၆) ဘယ္ေသာအခါမွ ေနပူဆာ မလႈံသင့္ပါ
ခရမ္းလြန္ ေရာင္ျခည္နဲ႔ ထိေတြ႕မႈေၾကာင့္ အေရျပား ကင္ဆာနဲ႔ အရြယ္ မတိုင္ခင္ အိုမင္း ရင့္ေရာ္မႈ တို႔ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနေရာင္ျခည္ ဒဏ္ကို အလြန္အမင္း မခံယူပါနဲ႔။ အျပင္ သြားတိုင္း ေနကာခရင္မ္ကို လိမ္းၿပီးမွ အျပင္သြားပါ။ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ ဦးေခါင္းမွ ေျခဖ်ား အထိ အေရျပားကို စမ္းသပ္ စစ္ေဆးပါ။
၇) ဝက္ၿခံႏွင့္ မ်က္ႏွာေပၚက အျပစ္ အနာအဆာ မ်ားကို လက္ျဖင့္ မထိရပါ
မ်က္ႏွာေပၚက အဖုေတြကို လက္နဲ႔ ပြတ္သပ္ ထိေတြ႕တာေၾကာင့္ အဖုအပိမ့္ေတြကို ပို ဆိုးေစၿပီး အနာက်က္ သြားခ်ိန္မွာ အမာရြတ္ ထင္က်န္ေစ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ဝက္ၿခံနဲ႔ အဖုအပိမ့္ေတြ ရွိေနရင္ အေရျပား အထူးကု ဆရာဝန္ ၫႊန္ၾကားတဲ့ ဝက္ၿခံေပ်ာက္ေဆးကို သံုးသင့္ပါတယ္။
၈) ေရ အျမန္ခ်ဳိးၿပီး အစိုဓာတ္ ထိန္းပါ
ေရကို အခ်ိန္ အၾကာႀကီး ခ်ဳိးတာနဲ႔ ေရပူနဲ႔ ခ်ဳိးတာေတြဟာ အေရျပားကို ေရဓာတ္ ခန္းေျခာက္ေစ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုတို အတြင္း ေရခ်ဳိးၿပီး အစိုဓာတ္ ရွိေနေအာင္ အစိုဓာတ္ထိန္း ခရင္မ္ကို လိမ္းေပးသင့္ ပါတယ္။
၉) ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို အၿမဲ ထိန္းပါ
အေရျပားက က်ဳံ႕ႏိုင္၊ ဆန္႔ႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က အလြန္အမင္း တက္သြားခ်ိန္မွာ အေရျပားကို ဆြဲဆန္႔ လိုက္သလို ျဖစ္ေစတာေၾကာင့္ အေရျပားမွာ အေၾကာျပတ္ရာေတြ ျဖစ္က်န္ခဲ့တတ္ ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ဆိုရင္ ဗိုက္ပူ လာတာေၾကာင့္ အေၾကာျပတ္ရာ အျဖစ္မ်ား ပါတယ္။ အလားတူ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ မၾကာခဏ ျမင့္တက္တာ နဲ႔ ႐ုတ္တရက္ ျပန္က်တာ ေတြေၾကာင့္ မ်က္ႏွာ အေရျပားရဲ႕ တင္းအား ေလ်ာ့က်ၿပီး အိုမင္းတယ္လို႔ ထင္ရေစ ပါတယ္။
၁ဝ) ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ရွိပါ
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လွတယ္ ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈကို ထားရွိ ေပးပါ။ ယံုၾကည္မႈေၾကာင့္ သင့္ အလွက ပိုေတာက္ပ ေနပါလိမ့္မယ္။

No comments:

Post a Comment